Veel gestelde vragen Deijne.nl
Wat voor onderdelen biedt Van Deijne BV aan?
Al onze onderdelen zijn gebruikte / gedemonteerde onderdelen. Dat houdt in dat onze onderdelen origineel zijn. De auto's waar deze vanaf komen zijn total loss verklaard, deze auto's koopt Van Deijne BV om ze vervolgens te demonteren. De kwalitatief goede en bruikbare onderdelen bieden wij vervolgens aan. Zo heeft u als klant originele onderdelen voor uw auto, maar dan tegen een gereduceerd tarief.
Hoe monteer ik de onderdelen?
Van Deijne BV gaat ervan uit dat u weet hoe de onderdelen gemonteerd moeten worden. Voor motoren staat op de website een inbouwinstructie, deze dient te worden nageleefd. Voor vragen kunt u met ons contact opnemen of met onze gerenommeerde servicepartner Repair Center Volkel.
Zijn de artikelen op de website op voorraad?
Onze website is geen webshop, maar we hebben een zeer ruime voorraad auto-onderdelen online staan. Als u een onderdeel op de website gevonden heeft, dan kunt u door middel van een aantal eenvoudige stappen bij ons de prijs en de beschikbaarheid opvragen. Mocht u het onderdeel niet kunnen vinden, neem dan contact op en wij zoeken naar een geschikt alternatief. Van Deijne BV doet haar best om de online voorraad zo actueel mogelijk te houden.
Wat is de levertijd?
Indien u een voorradig artikel voor 16:00 uur bij ons besteld, dan wordt deze in principe de volgende werkdag geleverd. Verzendingen naar het buitenland kunnen langer duren, hiervoor kan Van Deijne BV geen inschatting doen. Naast verzenden, kan de klant ook de bestelde onderdelen ophalen in Volkel.
Hoe kan ik betalen?
Als u de onderdelen op komt halen, kunt u deze contact of per PIN voldoen.
Bestellingen die verstuurd worden dienen vooraf per bank of via iDeal betaald te worden.
U kunt tegen een meerprijs in verzendkosten ook betalen bij ontvangst van het onderdeel (rembours).
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Indien u een vooraf per bank / iDeal betaling doet, dan bedragen de verzendkosten:
Klein pakket - vanaf 10 euro (incl. 21% BTW)
Groter pakket - vanaf 16 euro (incl. 21% BTW)
Afwijkende delen - vanaf 25 euro (incl. 21% BTW)
Pallet – vanaf 60 euro (incl. 21% BTW)
Bij een rembours-zending bedragen de verzendkosten:
Pakket - 16,00 euro (incl. 21% BTW)
Kleine pallet - 42,35 euro (incl. 21% BTW)
Grote pallet - 60,50 euro (incl. 21% BTW)
Bumper - 42,35 euro (incl. 21% BTW)
Is mijn verzending verzekerd?
Ja, alles wat door ons wordt verstuurd is verzekerd. Controleer daarom altijd het onderdeel voordat u het monteert.
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
Indien er een prijs vermeld wordt, is deze altijd inclusief het wettelijk BTW tarief van 21%.
Wat is links en rechts?
Links is de kant van de bestuurder (bij een Nederlandse auto) en rechts is de zijde van de passagier.
Hoe zit het met de kwaliteit van de onderdelen?
Al onze onderdelen hebben een classificatiecode. Deze correspondeert met de status van het onderdeel.
Technische onderdelen
A1: op werking getest, max. 35.000 km;
A2: niet op werking getest, max. 35.000 km;
B1: op werking getest, tussen 35.000 km en 100.000 km;
B2: niet op werking getest, tussen 35.000 km en 100.000 km;
C1: op werking getest, meer dan 100.000 km;
C2: niet op werking getest, meer dan 100.000 km;
R1: op werking getest (gereviseerd of gerepareerd);
R2: niet op werking getest (gereviseerd of gerepareerd);
N1: op werking getest (nieuw);
N2: niet op werking getest (nieuw);
X: classificatie ontbreekt of onderdeel is niet op kwaliteit gecontroleerd.
Plaatwerk en carrosserie-onderdelen
A1: als nieuw, geen roest en geen beschadiging (met een poetsbeurt als nieuw);
A2: licht beschadigd zonder roest, acceptabel voor montage op oudere auto's, voor nieuwe auto's is wellicht een mespuntje plamuur en een spuitbeurt van toepassing;
A3: beschadigd zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk, de reparatietijd bedraagt maximaal 1 uur;
A4: beschadigd zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk, de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur;
A5: beschadigingen zijn gerepareerd;
B1 t/m 4: als A1 t/m A4, maar met oppervlakkig borstelroest;
C1 t/m 4: als A1 t/m A4, maar met roest, net geen gat;
D1 t/m 4: als A1 t/m A4, maar met gaten ontstaan door roest;
R1 t/m 4: als A1 t/m A4 krasjes, roest en/of gaten gerepareerd;
X: classificatie ontbreekt of is niet op kwaliteit gecontroleerd.
Overige onderdelen
A1: in goede staat;
A2: kleine beschadiging, maar goed bruikbaar;
A3: beschadigd, maar binnen 1 uur te repareren;
X: classificatie ontbreekt of onderdeel is niet op kwaliteit gecontroleerd.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren op het nummer 0413 273 073. Tijdens kantooruren kunt u ons bezoeken op Jochem de Wildstraat 7 in Volkel en u kunt ons altijd mailen op info@deijne.nl.
Garantie, defecten & retour sturen?
Het is mogelijk om de door u aangeschafte onderdelen retour te sturen door middel van dit formulier. Nadat Van Deijne BV uw retourzending akkoord geeft, kunt u het onderdeel, voldoende gefrankeerd en incl. een kopie-factuur retour zenden.
Een consument heeft het recht om binnen zeven werkdagen de overeenkomst te ontbinden als de aangekochte zaak nog niet is gebruikt. Na ontbinding dient de aangekochte zaak binnen veertien dagen te worden geretourneerd in de originele verpakking, indien daartoe de mogelijkheid bestaat.
Onderdelen van aangekochte zaken worden niet retour genomen. Binnen dertig dagen nadat Van Deijne de aangekochte zaak in ongebruikte staat en (indien mogelijk) in de originele verpakking retour heeft ontvangen, wordt het betaalde bedrag aan de koper gerestitueerd.
Onderdelen die tot stand gebracht zijn, overeenkomstig specificaties van de koper, kunnen niet geretourneerd worden.